Frisbeegolfin SM-kilpailut järjestetään Joensuussa, Lykynlammen frisbeegolfradalla 23.-26.7. Joen Liitokiekon järjestämässä kilpailussa on mukana lukuisia tukijoita, joista yksi suurimmista on Joensuun kaupunki. Joensuun kaupunginjohtaja Jere Penttilä toivottaa näillä puheilla kaikki tervetulleiksi Joensuuhun.
Tervetuloa Joensuuhun!
Haluan toivottaa lämpimästi tervetulleeksi Joensuuhun kaikki frisbeegolfin SM-kisojen kisaajat, katsojat, toimitsijat ja koko hienon tapahtuman aikaansaavan köörin. Mahtava saada teidät meille!
Olemme edistäneet Joensuussa monin tavoin huippu-urheilua, kaikkien kaupunkilaisten liikkumista ja luonnossa virkistymistä. Frisbeegolf on laji, jossa nämä kaikki elementit kohtaavat harvinaisen hienolla tavalla. Laji on vaativa ja huipputasolla kilpaileminen vaatii tiukkaa omistautumista. Kuitenkin kynnys aloittamiseen on matalalla. Lajia voi kokeilla kuka vain ja se koukuttaa jo ensimmäisestä heitosta. On ilo nähdä, kuinka lapset harrastavat vanhempiensa kanssa ja nuoret saavat oppia kokeneemmilta. Lajissa on kunnioitettavaa yhteisöllisyyttä, joka välittyy myös näiden kisojen järjestelyistä. Ja mikä parasta, sitä voi harrastaa lähiluonnossa!
Toivottavasti heinäkuinen Joensuu näyttää teille parastaan. Suosittelen vierailemaan laajan kaupungin lukuisilla uimarannoilla ja nauttimaan keskustan toritunnelmasta. Ja tietenkin heittämään läpi kaikki Joensuun frisbeegolfradat. Kiitos kun tulette Joensuuhun, jännittäviä kisoja!
Jere Penttilä / Joensuun kaupunginjohtaja

